Pagina's

vrijdag 5 juni 2009

Trekvogelpad afgerond!

Afgelopen maandag hebben Patricia en ik een twee jaar durend project afgerond, namelijk het Trekvogelpad. Dit langeafstands pad loopt van Bergen aan Zee aan de Noordzee kust naar Enschede aan de Duitse grens. Het 380 km lange pad loopt dwars over Nederland en zorgt voor een wandelomgeving die continue verandert. In twee jaar (alhoewel 9 wandelweekenden beter klinkt) hebben we door duinen, bossen en weilanden gelopen maar ook door de polder, heidegebieden en andere soorten natuurgebieden. Nederland is verrassend veelzijdig en gevarieerd, dat is me wel duidelijk geworden!

In die twee jaar is mijn fotografie ook sterk veranderd (maar vooral ook verbeterd) en om je zowel de gevarieerdheid van het Nederlandse landschap als de verbeteringen in mijn fotografie kunsten te laten zien staat hieronder een serie foto's die ik gedurende de weekenden gemaakt heb.



Het begin in Bergen aan Zee:





















De Polder:


De heide:



De weilanden met de vriendelijk knipogende koeien:


De riviertjes zorgen altijd voor mooie plaatjes:



De bossen:




Af en toe was het even zoeken...:


Maar deze hebben er weer een tocht opzitten!




En nu op naar het volgende project: Het Pelgrimspad. Dit loopt van Amsterdam naar het Belgische Visé via het Groene Hart, de Bommelerwaard (hopelijk met stroomvoorziening...), de Loonse en Drunense Duinen, de Strabrechtse Heide en de Limburgse heuvels. Ik kan niet wachten om weer op pad te gaan!

1 opmerking:

Anoniem zei

He liefje,

Wat een mooie tocht he! Je ziet wel duidelijk verschil in de eerste en de laatste foto's. Snel naar het volgende pad???

kus van mij