Pagina's

vrijdag 2 oktober 2009

Sigma 18-50 2.8 lens

Tijdens het fotograferen van het huwelijk van Wendy en Louis (zie onder) heb ik gemerkt dat ik de behoefte had aan een lichtsterkere lens in het standaardbereik. Mijn Nikon lens had een minimale lichtsterkte van 3.5 en liep door naar 4.5. Bij het binnen fotografen liep ik toch net tegen de grenzen hiervan aan. En aangezien Patricia graag mijn lens wilde overnemen (hanteerbaarder voor haar) kon ik een nieuwe lens kopen.

Het is de Sigma 18-50 2.8 (macro versie) lens geworden. Deze lens is een stuk lichtsterker dan de Nikon lens, namelijk 2.8. Verder is hij qua scherpte en kleur erg fijn en net iets zwaarder dan de oude lens waardoor hij erg goed in evenwicht is met de body en grip. Inmiddels is de Sigma mee op vakantie geweest (daar later meer over) en ik moet zeggen dat hij in het gebruik in ieder geval erg fijn was. Met de resultaten ben ik momenteel bezig maar bevallen me van wat ik tot nu toe gezien heb uitstekend.

Erg blij dus met deze nieuwe uitbreiding!

Geen opmerkingen: