Pagina's

dinsdag 19 oktober 2010

Workshop landschapsfotografie Bas Meelker

Afgelopen weekend heb ik een ontzettend interessante en leuke workshop gevolgd bij de natuurfotograaf Bas Meelker. Ik had dit cadeau gekregen van Patricia voor mijn verjaardag (schrik niet, dat is inderdaad alweer lang geleden en je bent me dus niet vergeten te feliciteren) en nu was het dus eindelijk zover. De workshop vond plaats in het Lauwersmeer, op de grens van Friesland en Groningen. We hadden er daarom voor gekozen om er maar gelijk een lekker weekend uit van te maken.

De workshop begon 's ochtends om zeven uur met ijskoude wind en regen. Na redelijk weggeregend te zijn op de locatie waar de zonsopgang gefotografeerd zou worden gingen we naar een vogelkijkhut, waar we tenminste droog zouden zitten. Na wat mooie foto's liepen we nog even naar een kudde Koninkpaarden die daar rondliepen. Na een kop koffie en een heerlijke lunch gingen we naar het zuidelijke gedeelte van het Lauwersmeer en hebben daar het prachtige landschap gefotografeerd. Als toetje van de workshop nam Bas ons nog mee naar een andere kudde van de Koninkpaarden. Deze kudde is erg toegankelijk en rustig maar vooral ook nieuwsgierig. Ze kwamen helemaal om ons heen staan en konden dus prachtig gefotografeerd worden. Echt een mooie ervaring! Hierna was de workshop helaas afgelopen maar kan ik terugkijken op een zeer geslaagde workshop van Bas Meelker, zeker een aanrader!

De volgende dag zijn Patricia en ik er samen nog op uitgegaan. De resultaten daarvan volgens snel!

De resultaten van de workshop:








Geen opmerkingen: